نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3
  1. #1
    کاربرسایت
    کارگروه صنفی کاربرخانگی
    نوشته ها
    1
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    Question روندصحیح خریدپستی

    ابتدا با سپاس از مدیریت سایت پارسی شاپ که برای اولین بار در چنین سایتی ,انجمنی به کاربران خانگی (خریداران کالاوخدمات اینترنتی) اختصاص داده شده

    سوال؟
    لطفا روند صحیح خرید پستی را توضیح دهید؟

    وآیا این تبلیغ که درسایتها واخیرا درشبکه های ماهوره ای فروشنده کالا عنوان میشود که ... (باخرید پستی وجه کالا را پس از تحویل ورویت سفارش خود , به پستچی پرداخت می کنید)...صحت دارد؟
    چون بنده باتوسل به این تبلیغ چندین بار خرید پستی انجام دادم ولی هردفعه پستچی ابتدا وجه سفارش را از بنده دریافت نمود و سپس کالا را تحویل داد و در مقابل اصرار من در ارتباط با ابتدا رویت کالا و سپس پرداخت وجه ....با عدم موافقت پستچی و تهدید به برگشت سفارش خریداری شده به مبداء روبرو شدم
    ویرایش توسط marym : 2016-12-19 در ساعت 02:48 PM

  2. #2
    رضا
    کارگروه صنفی مدیرفروم
    نوشته ها
    85
    تشکر
    18
    تشکر شده 35 بار در 25 ارسال
    با سپاس از قدر شناسی شما ...

    تعریف خرید پستی :ارائه شده درسایتهاو فروشگاه اینترنتی -واخیرا شبکه های ماهواره ای: خدمتی جدید از وزات ارتباطات و فن آوری بنام «« خریدپستی»»

    روندصحیح خریدپستی-101-jpg

    یکی از خدماتی که طی چند سال اخیر اداره پست ارائه نموده سرویسی است بنام«« خرید پستی »» که بی شک ابداع مهمی در بین خدمات ارائه شده توسط وزات ارتباطات و فن آوری به حساب می آید !! چون با ارائه این سرویس فرصت های شغلی بی شماری ازطریق فروش کالا وخدمات در فضای مجازی (اینترنت)بوجود آمد وهمچنین تحولی در تجارت نوپای اینترنتی بوجودآمد و سبکی جدید از خرید برای خانوادهای ایرانی شروع به شکل گیری نمود . ولی به دلایلی در کنار این روش نوین داد و ستتد مشکلاتی برای هر دو طرف این تجارت نو پا یعنی (خریدار و فروشنده ) رقم خورد که مهم ترین دلایل آن عبارت است از:

    1-عدم پایبندی برخی فروشندگان اینترنتی سود جو به قول و قرارهای صنفی
    2-عدم اطلاع رسانی شفاف در مورد قانون خرید اینترنتی" که گویای حقوق فروشنده و خریدار" و وظیفه مامورین اداره پست در ارتباط با روند صحیح اجرای این فرآیندمی باشد!
    که خللع وعدم این اطلاع رسانی ضروری باتبلیغ نادرست برخی فروشندگان اینترنتی همچنان باقی است.


    روندصحیح خریدپستی-imagescaeuytq9-jpg


    تبلیغی که در فروشگاههای اینترنتی واخیرا درشبکه های ماهواره ای فروشنده کالا وخدمات با مضمون زیر مشاهده میکنید , تبیلغی کذب و نادرست است:
    (با خرید پستی این کالا ...,وجه آن را پس از تحویل به پستچی پرداخت می کنید!!)....
    .درج این تبلیغ کذب گویای این است که ابتدا مرسوله حاوی خرید خود را از مامور پست دریافت می کنید.وپس ازبازدید ,بررسی واطمینان از صحت وسلامت کالای خریداری نموده, وجه آن را به مامورپست می پردازید...


    کاربران محترم وخریدارن اینترنتی توجه نمایید : پستچی نه طبق تبلیغ فروشنده کالا , بلکه طبق قانون جامع خرید وفروش اینترنتی* از تحویل مرسوله قبل از دریافت تمامی وجه مندرج درفاکتور الصاقی خودداری می نماید" و اینجاست که خریدار به واقعیت امر پی برده و اکثرا از تحویل گرفتن مرسوله پس از پرداخت وجه امتناء ورزیده که در نهایت منجر به برگشت مرسوله حاوی (خریدشما خریدارمحترم) به اداره پست و از آنجا به فرستنده کالا یعنی فروشنده می گردد.
    توجه: دستورالعمل جامع خریدوفروش اینترنتی به شماره 410/8846 مصبوب 1389/5/25 وزارت ارتباطات وفن آوری.که سرپیچی از آن برای مامورین پست مسئولیت سنگینی بدنبال خواهد آورد, بدین شرح است:
    مامورین پست «« قبل از تحویل مرسوله حاوی سفارش "می بایست مبلغ کامل"مندرج درفاکتور الصاقی به مرسوله را به همراه امضاء از تحویل گیرنده(خریدارکالا) اخذ نموده سپس مرسوله سفارش را تحویل دهد»» و شما به عنوان تحویل گیرنده (خریدار)نمی توانید *درخواست بازدید مرسوله سفارش را قبل از پرداخت وجه آن نمایید* و چنانچه اصرار به باز نمودن بسته بندی و بازدید از درون آن را جهت اطمینان از درستی و سلامت سفارش خریداری نموده قبل از پرداخت وجه نماید,پستچی موظف به عدم تحویل و بازگرداندن مرسوله به اداره پست می باشد.
    سوال؟؟چرا پستچی تا دریافت کامل وجه و اخذ امضاء ,از تحویل مرسوله حاوی سفارش به خریدار امتناء می ورزد؟ و اجازه بازدیدوبررسی مرسوله را نمی دهد؟

    جواب : شاید کالای خریداری شده شما از فروشگاه اینترنتی فاقد سلامت ویا متفاوت با آنچه سفارش داده بودید باشد , حال شما چنانچه هنوز با پستچی تسویه حساب کامل نکرده باشیدو مشکل مغایرتی را در کالای خریداری شده خود مشاهده نمایید, بلافاصله از پرداخت وجه سفارش امتناء می ورزید و مرسوله مذکور که هم اینک باز شده و از بسته بندی معمول خارج گشته را به پستچی برمی گردانید!!!!!...که این واکنش از طرف شما طبیعی است .....حال پستچی مرسوله را به واحدپستی خود بازمیگرداند.!!!****
    ولی مرکز پستی این مرسوله باز شده به دست شما گیرنده (سفارش دهنده) را از پستچی به هیچ عنوان قبول نمی کند و اینجاست که چون پستچی دستورالعمل جامع خریدوفروش اینترنتی به شماره 410/8846 مصبوب 1389/5/25 را رعایت نکرده باید مبلغ کامل فاکتور را خودش از جیب مبارک پرداخت کند !!! و توبیخ پرسنلی نیز گردد. به همین دلیل هیچ پستچی حتی (پستچی هم محلی , آشنا )به این عقوبت تن نمی دهد

    سوال ؟؟درصورتی خریدار وجه سفارش را پرداخت نمود و رسید پستچی را امضاء کرد, و پس از باز نمودن بسته بندی متوجه عدم سلامت ویا متفاوت بودن خرید خود با محتوای داخل مرسوله دریافتی گردید.راه جبران زیان خریدش چیست؟ آیا می تواند از پستچی طلب وجه خود و پس دادن مرسوله را نمایید؟
    جواب :خیر این زیان به پست و پستچی مربوط نمی شود و خریدار فقط می تواند با مدیر و صاحب فروشگاه اینترنتی تماس بگیردبا (تلفن یا ایمیل)و اعتراض یا استرداد کالا ی خریداری نموده معیوب یا متفاوت خودرا درخواست نماید...و اینجاست که شما خریدار محترم باید پس از اطمینان کامل از پشتیبانی فروشگاه در صورت بروز مشکل , خرید پستی خود را انجام دهید و فریب تبلیغ کذایی (با خرید پستی کالا ,وجه آن را به پستچی پس از تحویل مرسوله سفارش پرداخت می نمایید) را نخورید و چشم بسته ثبت سفارش نکنید به امید تحویل کالا و پرداخت وجه آن که چنین چیزی غیر ممکن است
    روندصحیح خریدپستی تصاوير پيوست شده
    • نوع فایل: jpg 101.jpg (7.2 کیلو بایت)

      این فایل 16 بار دانلود شده است .

    • نوع فایل: jpg imagesCAEUYTQ9.jpg (1.6 کیلو بایت)

      این فایل 17 بار دانلود شده است .


  3. #3
    کاربرسایت
    کارگروه صنفی مدیرسایت تبلیغاتی
    نوشته ها
    3
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال
    این مطلب ادمین بسیار درست و چامع است ... که خریدار تا وچه سفارش را پرداخت نکند و حتی دفتر یا دستگاه همراه پستچس (رسید فاکتور )هم باید امضا کنند سپس پستچی اقدام به تحویل سفارش به خریدار میکند....
    لازم بذکراست که این تبلیغ کذایی برای اکثرفروشنده های اینترنتی دردسرساز شده از جمله خود ما ,,چون خریدار به این امید که کالا را ابتدا رویت می کند سپس پرداخت وجه انجام میدهد... لذا زمانی که پستچی از تحویل سفارش قبل از دریافت وجه امتنا می کند .وبا اصرار تحویل گیرنده روبرو می شود بلافاصله اقدام به برگشت مرسوله به مرکز پستی می کند و مرکز پستی هم مرسوله حاوی سفارش را به فرستنده که ما باشیم برگشت می کند...و به همین دلیل آمار برگشتی ها بسیار افزایش یافته
    اذا در ادامه و تائید فرمایش ادمین محترم به استحضار خریداران می رسانم که به این نکته توجه کنید...

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •